دسته‌بندی نشده

برگزاری دوره مربیگری سفالگری

دوره مربیگری سفالگری با دست و خلاقیت با سفال و نقاشی روی سفال برای جویندگان کار، دبیران،مربیان مهد و کلیه علاقمندان برگزار میشود .

مدرک مربیگری این دوره از دانشگاه پیام نور استان تهران میباشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید :

02136641399 – 09905040023-09905040024

مزایا و فواید هنر زیبای سفالگری

روزنه خلاقیت:

فواید جسمی و روحی در بیان خود به وسیله ساخت چیزی وجود دارد. هنر روزنه ای از آن فواید و آزاد سازی گوشه ای از آن است. با سفالگری می توانید چیزی را تولید و احساس خود را طی آن بیان کنید.

سفالگری برای افزایش چشم انداز مثبت:

کوزه گری خودانگیختگی و جریان درونی را بهبود بخشیده و به خود شناسی و خود اظهاری کمک کرده و اعتماد به نفس و عزت را افزایش می دهد.

تمام فواید هنر زیبای سفالگری

سفالگری برای بهبود تمرکز:

کوزه گری به شما کمک می کند تا از نگرانی های زندگی گریخته و تمرکز شما را بر روی خلاقیت متمرکز می کند. در حین این فرآیند، تاثیرات بیرونی بر روی کار شما اثری ندارد، بنابراین شما زمان خود را به خلاقیتتان اختصاص می دهید. قادر بودن به تمرکز بر روی چیزی به راحت شدن ذهن و بهبود آن کمک می کند که این مسئله به شما کمک خواهد کرد تا به امورات دیگر زندگی خود رسیدگی کنید.

سفالگری برای جست و جو و تجربه سازی:

کوزه گری به شما در بیان خلاقیت خود کمک می کند که در توسعه شناخت خود و اتصال با خود و پیرامون خود؛ الزامی است. این یک روش خوب برای همین سنین است تا کارهایی که می توانند انجام دهند را کشف کنند. ممکن است بیش از آنچه که فکر کنید خلاق باشید، اما در عین حال حقی برای اشتباه کردن در شرکت در کوزه گری ندارید.

سفالگری برای کاهش استرس:

دستان ما ابزاری برای خلاقیت هستند و در این بین حس لامسه از اهمیت زیادی برخوردار است. تمرکز زیادی مورد نیاز است، زمانیکه کوزه گری می کنید، علاوه بر آن مزاحمت های بیرونی کاهش پیدا کرده و استرسی از شما دیده نمی شود.

سفالگری برای کاهش درد و ناراحتی ناشی از آرتروز:

حرکات حین کوزه گری ملایم بوده و دستان، مچ ها و بازوها را استحکام می بخشد. این می تواند برای افرادی که به آرتروز دستان مبتلا هستند مفید باشد از آنجا که حرکات و چالاکی مفصل ها را افزایش می دهد.

ترغیب به اجتماعی گری:

کوزه گری فعالیت روان را به اندازه فعالیت جسم به جوش می آورد و اغلب سرگرمی کاملی برای آنهایی است که ترجیح می دهند انرژی داخلی خود مصرف کنند. در حالیکه شرکت در گروه های کوزه گری، هرچند شخص می تواند با دیگر افراد شرکت کننده، جمع گرا شود، اما همچنان سکوت در بین افراد وجود دارد. فضای معمول حاکم بر جو، به حل شدن هر اضطراب اجتماعی کمک کرده و می تواند یک گفت و گو را آغاز کند. ضمنا شما حتی می توانید کوزه گری را در منزل با خانواده خود انجام دهید. هیچی چیزی بهتر از انجام کاری با کسی یا کسانی که دوستش دارید نیست!

سفالگری یک مُسکن طبیعی:

استرس اغلب می تواند منجر به حس درد و ناراحتی شود. از آنجا که کوزه گری سرگرمی است که به کاهش استرس و افزایش اراده شناخته می شود، درد ناشی از استرس ممکن است هنگام شرکت کردن در کوره گری، التیام یابد.

ضبط حافظه:

حفاری های باستان شناسی برای شناسایی اشیای باستانی از تمدن های خیلی دور هستند. بعضی از اشیای به خوبی نگه داری شده، که اغلب هزاران سال حفظ شده اند؛ محصولات کوزه گری می باشند. همانطور که کار هنری شما ظرفیت دارد تا ابد باقی بماند. مهم نیست اگر شما امید دارید تمدن های آینده آن را کشف کنند و به صورت جاودانه در موزه بماند یا اینکه بخواهید آن را راهروی منزل خود نگه دارید؛ دیدن این خلاقیت در شکل نهایی خود، یادآور دستاوردهای شما خواهد بود.

بهبود کیفیت زندگی با سفالگری:

هنر یک سرگرمی مهم برای خود اظهار است. روش خوبی برای ارتباط با خود و توسعه ذهنی تان می باشد. شروع خلاقیت های جدید، یادگیری فنون جدید و به اتمام رساندن خلاقیتتان می تواند در تعهد یادگیری در طول عمر و حفظ یک سرگرمی نتیجه بخش؛ شراکت داشته باشد.

سفالگری برای بهبود مهارت های حرکتی:

کلاس کوزه گری می تواند مهارت های حرکتی کودکان را به وسیله دادن فرصت به کار بردن ماهیچه های دست و پا، بهبود دهد. همانطور که یاد می گیرند چگونه خاک رس را دستکاری کنند، متوجه خواهند شد که دستان آنها، وسایل قدرتمندی هستند. در همین حال، مهارت های حرکتی خوب آنها بهتر خواهد شد چرا که کار کردن با گل رس به هماهنگی دست و چشم نیاز دارد.

فایده دیگر مرتبط با مهارت های حرکتی و چرخشی که والدین باید توجه داشته باشند موضوعی است که در بیرون از کلاس کوزه گری رخ می دهد. کار با سفال می تواند به بهبود خوش خطی نیز کمک می کند. مهارت هماهنگی دست و چشم کودک شما در کلاس کوزه گری می تواند تکلیف مدرسه او را با خطی خواناتر منتقل کند.

سفالگری برای بهبود رشد احساسی:

اگر برای کودک خود در کلاس کوزه گری راه بروید، احساسات شما در هم شکسته نخواهد شد، اما او حس ملایمی را دریافت خواهد کرد که برای رشد احساسی او عالی خواهد بود. یک کلاس کوزه گری حس بوی خاک رس و نقاشی و همچنین حس منظره هنری را با حس لمس سفال گره می زند. یک کلاس به کودکان این فرصت را می دهد تا چیزهایی را به سرعت خود بیفزایند. کودکان با توجه به مرحله سنی خود هنر می آفریند و محیط امن کلاس کوزه گری به آنها امکان می دهد که بدون مزاحمتی رشد کنند.

بهبود عزت نفس با سفالگری:

ایجاد لبخند بر روی چهره یک کودک بعد از ایجاد کردن یک ظرف سفالی در کلاس کوزه گری، غیر قابل نادیده گرفتن است. ظرفی که شاید کج باشد یا فقط قسمتی از آن رنگ شده باشد، اما کودک تقریبا کاری خاص انجام داده و به آن می بالد. کلاس کوزه گری می تواند عزت نفس را بهبود دهد چرا که کودکان بر روی کارهای خود کنترل دارند و می توانند سریعا نتیجه را ببینند.

کامل بودن هدف کلاس کوزه گری نیست. خلاقیت هدف است و اصلا مهم نیست چه تعداد قدم هایی برای رسیدن به آن برداشته می شود. گل خاک رس برای کنترل کردن آسان است و نسبت به انواع هنرهای دیگر بخشنده تر است.این ماده مانند آبرنگ ها بر روی صفحه سرازیر نمی شود و به چسب کاری نیازی ندارد. کودکان به سرعت تشخیص می دهند که می توانند پروژه خود را به هم بریزند و سپس ادامه دهند. عزت نفس آنها رشد خواهد کرد همانطوری که تشخیص می دهند می توانند چیزهای جالبی را با دست های خود ایجاد کنند.

یادگیری حل مشکلات در حالتی ایمن:

نمره یا جایزه خاصی در کلاس کوزه گری وجود ندارد. این یک یادگیری ایمن برای کودکانی است که می خواهند بدون فشار بیاموزند. این مکان همچنین محیطی امن برای یادگیری چگونگی حل مشکلات بدون مداخله والدین است.

چنانچه در بخش سلامت نمناک گفته ایم آنها همه چیزهایی که با مقداری آب نیاز دارند را یاد خواهند گرفت. آیا کاسه های آنها نیاز به اجرای قویتری دارد؟ آن ها یاد خواهند گرفت که چگونه گل خاک رس بیشتری به شاهکار خود بیفزایند. هر کدام از این مثال ها نیاز به تجربه کودکان و حل مشکلات آنها با امتحان کردن چیزهای جدید دارد. کلاس کوزه گری می تواند می تواند فواید متعددی را برای کودک شما فراهم کند.

این نوعی از تجربه است که تاثیر نهایی را بر روی زندگی های آنها می گذارد و به رشد آنها بدون قربانی کردن سرگرمی شان کمک می کند. اگر از بیرون به کار هنری در کلاس که خانه شما را پر کرده است نگاه کنید، شما کودکانی را خواهی دید که شادتر، قوی تر و خلاق تر به شما لبخند می زنند.

کمک به افرادی که از اختلال دو قطبی رنج می برند:

اختلال دو قطبی می تواند به عنوان یک اختلال مغزی توصیف شود که باعث بروز و فرود شدید خلق و خو، انرژی و سطح فعالیت می شود. کار با سفال یا کوزه گری می تواند یک روش قوی غیر پزشکی برای افرادی باشد که از این اختلال رنج می برند. در حالیکه بر روی فرآیند قالب سازی تمرکز می کنند، تلاش برای به وجود آوردن تغییرات هارمونیکی که می تواند در رفتار و خلق و خوی شخص رخ دهد که منجر به نتایج مثبتی در رابطه با سلامت روان می شود.

کوزه گری به غلبه بر افسردگی کمک می کند:

در موردی که افسرده یا دارای استرس هستید یا اینکه از دنیا و از خود عصبی هستید، کلاس های کوزه گری قطعا می تواند به شما در کاهش این اختلال کمک کند. چرا که کوزه گری به تمرکز نیاز دارد و توانایی آن را دارد که کسی را از مشکلات مزاحم خلاص کند و راحتی و خلق و خوی خوب را فراهم کند.

مشاهده بیشتر

مدیر موسسه

رومینا محمدی اصل رییس هیئت مدیره موسسه تفکر خلاق آموزش خلاق

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا