دسته‌بندی نشده

تأثیر آموزش چرتکه بر خلاقیت و خودکارآمدی دانش­ آموزان دوره ابتدایی

خلاقیت و خودکارآمدی، از جمله اهداف آموزشی است که امروزه در رأس امور آموزشی و پرورشی قرار دارد. به منظور رسیدن به این امر و تسهیل یادگیری، ابزاری محاسباتی مانند «چرتکه» وارد فرآیند آموزشی شده که مورد استقبال دانش ­آموزان و معلمان قرار گرفته است و به باور آنان، نتایج مشهودی در پی داشته است.
خلاقیت
خلاقیت به معنی خلق ایده ­ها با راه­ حل­ های جدید و مفید، بی­ شک به عنوان یکی از مهم­ترین اهداف تعلیم و تربیت شمرده می ­شود؛ چرا که تمدن بشری نتیجه خلاقیت و نو­آوری­ های انسان است.
خودکارآمدی
افراد خودکار آمد در حل مشکلات توفیق بیشتری دارند و خودکارآمدی این امکان را به فرد می­ دهد تا با قضاوت مثبت در مورد پندارهای خود و اعتماد و اطمینان به توانایی ها و استعدادهای خویش در خلق راه­ حل ­های جدید با استفاده از امکانات، با موفقیت و امیدواری بیشتری در مسیر موقعیت­ های ناشناخته و جدید گام بردارند. خودکارآمدی عامل مهمی برای انجام موفقیت آمیز عملکرد و مهارت های اساسی است. خودکارآمدی پیش­بینی کننده قوی برای سطح پیشرفتی است که دانش­ آموزان به آن می رسند. خودکار آمدی یکی از مفاهیم اصلی نظریه بندورا است. تحقیقات بسیاری از روانشناسان به این نتیجه رسیده است که خلاقیت و خودکار آمدی در ارتباط تنگاتنگ با هم هستند.

🌺تفکر خلاق آموزش خلاق🌺

مشاهده بیشتر

مدیر موسسه

رومینا محمدی اصل رییس هیئت مدیره موسسه تفکر خلاق آموزش خلاق

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا